پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع تحلیل و پهنه بندی تغییرات زمانی و مکانی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه
نوشته شده توسط : زپو

 پایان نامه  کارشناسی ارشد با موضوع تحلیل و پهنه بندی تغییرات زمانی و مکانی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه


 پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع تحلیل و پهنه بندی تغییرات زمانی و مکانی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ارایه در شهریور 1392 دانشگاه تبریز.

نتایج بدست آمده در این پایان نامه بسیار قابل تامل  و کاربردی می باشد.

کلیه داده های آماری مورد نیاز این تحقیق برای سایر تحلیل های آماری و  نیز پکیج های آموزشی روش های آماری مورد استفاده در این پایان نامه در سایت موجود می باشد که در صورت نیاز می توانید دانلود نماید.

این پایان نامه حاصل فعالیت شخصی بنده در دوران کارشناسی ارشد است و به دلیل راهنمایی و استفاده سایر دانشجویان عزیز قرار داده شده است.

امیدوارم رضایت شما عزیزان را در پی داشته باشد.

 این پایان نامه در قالب پی دی اف و در 120 صفحه تدوین گردیده است.

 

موضوع پایان نامه :

 تحلیل و پهنه بندی تغییرات زمانی و مکانی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 

عنوان انگلیسی

The Analysis and Zoning of the Temporal and Spatial Changes of Snowfall in Uremia Lake Drainage Basin

 

چکیده

در مطالعات آب و هوایی، برف نقش بسیار مهمی دارد. بارش برف و به دنبال آن برف انباشته بر روی سطح زمین و آب حاصل از ذوب آن، اثرات محیطی، اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی دارد. بیلان آب، ایجاد جریان های سطحی، وضعیت سفره های آب زیرزمینی، پر کردن ذخایر سدها، ذوب سریع آن و وقوع سیل از جمله این تأثیرات می باشند. تحقیق حاضر به منظور آشکار نمودن میزان و روند تغییرات زمانی و مکانی بارش برف و پیش بینی وضعیت آینده ی آن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بر اساس روش های آماری من- کندال و هالت وینترز انجام گرفت، و در نهایت پهنه بندی بارش برف این حوضه و تغییرات آن در محیطArc MAP  به روش IDW ترسیم شد. به منظور تحليل و بررسي این تغییرات، آمار روزانه بارش و دمای 4 ايستگاه سينوپتيك ارومیه، تبریز، خوی و سقز در طی دروه آماری 50 ساله از 1340 تا 1389 از سازمان هواشناسي كشور دريافت و مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل تغییرات زمانی و مکانی بارش برف نشان می دهد در تمامی ایستگاه های مورد مطالعه، روند کاهشی بارش برف وجود دارد. در ایستگاه های ارومیه و تبریز این کاهش معنی دار است، و در ایستگاه های خوی و سقز با وجود روند کاهشی، به سطح معنی داری نرسیده است. پیش بینی بارش برف برای دهه ی 1399-1390 در ایستگاه‌ های شمالی (تبریز و خوی) افزایش و در ایستگاه‌ های غربی و جنوبی (ارومیه و سقز) کاهش را نشان می دهد.

 

 پایان نامه کارشناسی ارشد , ورد ,  جغرافیای طبیعی , اقلیم شناسی


خرید و دانلود  پایان نامه  کارشناسی ارشد با موضوع تحلیل و پهنه بندی تغییرات زمانی و مکانی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه






:: برچسب‌ها: پایان نامه کارشناسی ارشد , اقلیم شناسی , ورد ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: